Odżywianie

Idealne śniadanie – jakie powinno być śniadanie na diecie?

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Pomaga rozpocząć nowy dzień, dostarcza niezbędnych składników odżywczych, a także daje energię na cały poranek. Co powinniśmy jeść na śniadanie, by czuć się jak najlepiej?

Czytaj dalej »

Oczyść organizm kaszą - dieta gryczana, jaglana i jęczmienna na oczyszczenie z toksyn

Organizm narażony jest dzisiaj m.in. na bardzo negatywny wpływ środowiska i ataki wielu szkodliwych substancji. W tej sytuacji regularne oczyszczanie organizmu staje się niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. Jedną z metod na skuteczne oczyszczenie organizmu może być dieta. Czy plan dietetyczny, oparty na kaszy, może być odpowiednim na to sposobem? Oczyść organizm kaszą - sprawdź dietę gryczaną, jaglaną i jęczmienną na oczyszczenie się z toksyn.

Energia w organizmie i jej zapasy

Energia jest kluczowa dla przemian metabolicznych zachodzących w naszym ciele. To jej ilość będzie decydowała o tym m.in. czy zmniejszamy, czy zwiększamy wagę. Jej uzupełnienie przed treningiem ma decydujący wpływ do efektu wizyty na siłowni. Energia w organizmie i jej zapasy - dowiedz się więcej.

Jakie witaminy w zimę?

W okresie zimowym o świeże warzywa i owoce bardzo trudno. To powoduje, że nasza dieta często nie dostarcza odpowiednich ilości witamin i minerałów, niezbędnych do funkcjonowania i treningu. Jakie witaminy brać w zimę? Sprawdź na jakie substancje należy zwrócić uwagę i skąd je czerpać.

Siemię lniane - oczyść organizm i popraw metabolizm w prosty sposób!

Siemię lniane to produkt, który niesie mnóstwo korzyści dla organizmu. Ma niezwykłe właściwości, a dodatkowo kosztuje mniej niż kilka złotych. Jeśli warto sięgnąć po któryś z produktów, okrzykniętych mianem super żywności, to jest to zdecydowanie siemię lniane. Oczyść organizm i popraw metabolizm w prosty sposób.

Pomysły na pierwszy posiłek, czyli co jeść na śniadanie?

Zdrowe śniadanie może stanowić spore wyzwanie, zwłaszcza gdy chcemy je przygotować szybko i smacznie. Podpowiadamy jaka jest rola śniadania i czy faktycznie jest niezbędne w każdym dniu. Co jeść na śniadanie? Sprawdźcie pomysły na pierwszy posiłek.

Najlepsze produkty pochodzenia roślinnego bogate w białko

Źródłem protein w diecie nie muszą być produkty pochodzenia zwierzęcego. Dla urozmaicenia naszych posiłków, prócz mięsa, jajek i twarogu, warto również włączyć produkty roślinne bogate w białko. Dzięki temu każdy z ćwiczących jest w stanie dostarczyć dodatkowego budulca dla mięśni. Ważny jest też fakt, że rośliny dostarczają często wielu witamin i minerałów. Sprawdźcie sami, jakie produkty roślinne mają najwięcej białka i które warto jeść.

Suplementacja w street workout

Czy suplementacja w street workout jest potrzebna? To pytanie, które z czasem zadaje sobie coraz więcej trenujących. W większości sklepów znajdujemy setki odżywek, o których istnieniu pojęcia wcześniej nie mieliśmy. Co składa się na niezbędny zestaw i czy tak naprawdę odżywki są potrzebne? Poniżej znajdziesz wszystkie informacje na temat suplementacji w treningu street workout.

Co jeść zamiast cukru?

Sacharoza, czyli cukier, to najczęściej stosowana substancja słodząca. Choć jest pochodzenia naturalnego, nie dostarcza wartości odżywczych. Spożywanie cukrów prowadzi do wielu chorób - w tym otyłości. Coraz częściej stosuje się inne substancje słodzące. Są to związki stosowane do nadania środkom spożywczym słodkiego smaku. Co w takim razie jeść zamiast cukru? Czym słodzić swoje posiłki i napoje?

Najlepsze produkty pochodzenia zwierzęcego bogate w białko

Białka, proteiny (z greckiego “protos”, czyli “najważniejszy”), są jednym z podstawowych składników odżywczych. Stanowią aż 75% suchej masy tkanek. Niestety nasz organizm nie jest w stanie sam wyprodukować takiej ilości białka, jaka jest mu potrzebna. Dlatego nasza dieta powinna zawierać najlepsze produkty pochodzenia zwierzęcego bogate w białko.

Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Czyli zapotrzebowanie kaloryczne

Indywidualnie dopasowany plan dietetyczny jest podstawą naszego codziennego żywienia. Nie istnieje coś takiego jak dieta uniwersalna. Każdy organizm jest inny, więc i jadłospis musi być dobrany odpowiednio do konkretnej osoby. Od czego zależy nasze zapotrzebowanie kaloryczne? Ile kalorii powinna dostarczać dieta? Jak ją prawidłowo ułożyć? Po przeczytaniu artykułu nie będziecie mieli już żadnych wątpliwości.