5 mitów na temat odchudzania kobiet

  • Głosów: 4
  • |
  • |
  • Oddaj głos:
5 mitów na temat odchudzania kobiet
Kiedy chcesz schudnąć, ujędrnić ciało i po prostu czuć się dobrze, nie możesz podążać za błędnymi drogowskazami. Przedstawiamy 5 mitów na temat odchudzania kobiet, które już niejednokrotnie pokrzyżowały plany osiągnięcia idealnej sylwetki – nie tylko na lato.

5 mitów na temat odchudzania kobiet - wprowadzenie

Mitom na temat odchudzania zawierzają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Jednak to panie są bardziej skłonne do uciekania w kilkudniowe diety detoksykacyjne, skrajne redukowanie kalorii i próbowanie najróżniejszych „cudownych diet”. Jednak żadna z powyższych metod nie daje długotrwałego efektu, a osiągnięte rezultaty znikają po krótkim czasie, gwarantując nam powrót do stanu sprzed przemiany. W odchudzaniu nie ma miejsca na mity, zobacz co dotychczas robiłaś źle!

1. Duże obciążenia nie są przeznaczone dla redukujących pań

Kobieta, która decyduje się na ćwiczenia w strefie wolnych ciężarów zazwyczaj unika większych obciążeń. Przekonanie, że dźwiganie cięższych hantli czy sztang nie sprawdza się podczas redukcji jest jednak zupełnie błędne Wykazano, że zwiększenie obciążenia korzystnie wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej, bowiem generujemy wówczas większy wysiłek, pozwalający na zużycie większej ilości energii. Ponadto mięśnie, które rozbudują się dzięki temu bodźcowi (w ograniczonym stopniu – w końcu przy deficycie kalorycznym wzrost włókien jest znacznie ograniczony), będą zużywały więcej kalorii w przyszłości.

Co robić?

Nie bój się wziąć dodatkowych kilku kilogramów na swoją sztangę. Oczywiście, pamiętaj o tym, że progresja ciężaru nie może negatywnie wpływać na technikę wykonywania ćwiczeń.

2. Duży deficyt kaloryczny jest korzystny

W internecie znajdziemy informacje pozwalające przeliczyć kilogramy na kalorie, jakie musimy zredukować. Niestety, przejście na dietę 1000 kcal dziennie nie przyspieszy Twojego spalania, a doprowadzi do problemów metabolicznych, zdrowotnych, a także zaburzeń hormonalnych, co w rezultacie prawdopodobnie spowoduje zwiększenie masy ciała.

Co robić?

Już dawno temu ustalono bezpieczną granicę chudnięcia do maksymalnie 1 kg w ciągu tygodnia. Codziennie od swojego zapotrzebowania kalorycznego powinnaś więc odjąć 250 – 400 kcal. Ważne jest, by rozpocząć od możliwie jak najmniejszego deficytu i zwiększać go dopiero wtedy, gdy przestaje przynosić efekty.

3. Długie bieganie jest najlepsze na odchudzanie

Nieprawdą jest, że jednostajny, długotrwały wysiłek jest najlepszym rozwiązaniem by schudnąć. Oczywiście, osoby biegające w ten sposób są szczupłe, ale w specyficzny sposób. Pokonują ogromną liczbę kilometrów, która generuje wysokie zużycie kalorii. Ty, podczas swojego planu treningowego, powinnaś używać interwałów, czyli krótkotrwałego, ale intensywnego wysiłku, po którym nastąpi przerwa i ponowne wznowienie aktywności.

Co robić?

Wybierz bieżnię, rowerek, orbitrek – urządzenie, które pozwoli Ci na manipulowanie tempem. Wykonuj 2 minuty aktywności intensywnej w subiektywnym odczuciu i 2 minuty aktywności, która pozwoli Ci obniżyć tętno i nieco odpocząć. Może to być sprint, który przechodzi w trucht. Przy wzroście formy podkręć tempo, bądź skróć przerwę. Wykorzystanie treningu interwałowego korzystnie wpłynie na przyspieszenie metabolizmu. Ponadto pozwoli Ci na ustabilizowanie ciśnienia krwi i poziomu cholesterolu. Ważnym elementem będzie brak możliwości przyzwyczajenia się do danej aktywności, co jest gwarancją regularnego progresu. Interwały to także oszczędność czasu przy możliwości budowania mięśni, co następuje przy intensywnych ćwiczeniach.

4. Trening na czczo najlepiej spala tłuszcz

Jeśli chcesz pójść na spacer, to owszem, można to zrobić na czczo. Jeśli jednak ma to być pełnowymiarowy trening, nie wolno tego robić. Duża aktywność przy pustym żołądku to nie tylko ryzyko zasłabnięcia i braku energii, ale przede wszystkim spalanie białek mięśni, a nie, jak może się wydawać, tłuszczu.

Co robić?

Jeśli trenujesz o poranku, sięgnij po lekkostrawny posiłek przedtreningowy. Doskonale sprawdzi się tutaj shake z białka serwatkowego, który dostarczy nam nieco węglowodanów, a także białka, które ochroni przed katabolizmem. Jest to lekkostrawne i szybkie w przygotowaniu rozwiązanie.

5. Dieta detoksykacyjna

Niektórym wydaje się, że kilkudniowa dieta warzywna pozwoli im oczyścić organizm z nagromadzonych toksyn. Nie jest to prawdą. Ustrój robi to regularnie dzięki wątrobie i nerkom. Jeśli mamy problem z toksynami, i chcemy wspomóc naturalne procesy, należy na stałe zmienić dietę na zdrowszą, bogatą w warzywa i owoce, a nie przeprowadzać detoksykację jedynie raz na jakiś czas. W końcu taki proces skutkuje też drastycznym obcięciem kalorii, którego mieliśmy unikać.

Co robić?

Wyrzucić tłuszcze trans z diety i wprowadzić różnorodne warzywa i owoce, które wspomogą funkcjonowanie organizmu.

Święte Słowa ! Ludzie często nie jedzą przed treningiem co jest dużym błędem !

no tak

yyyyyyyy