Trening

Mięśnie synergistyczne w treningu siłowym

Mięśnie synergistyczne współpracują ze sobą w danym ćwiczeniu. Asystują mięśniom agonistycznym, których skurcz umożliwia wykonanie konkretnego ruchu. Stabilizują również stawy. Jak konkretnie działają? Jakie są ich inne funkcje? Sprawdź rolę mięśni synergistycznych w treningu siłowym.

Czytaj dalej »

Trening nóg w street workout – czy warto?

Trening nóg w street workout jest z reguły pomijany w planie treningowym. To poważny błąd, ponieważ trenowanie nóg przynosi wiele korzyści - również w treningu ulicznym. Jakich ćwiczeń możecie użyć w swoim treningu? Czy faktycznie warto robić trening nóg w street workout?

Jak zacząć trenować boks? Trening bokserski w domu

Boks robi wrażenie w zasadzie na każdym. Nie ma się co dziwić - zwinność i siła, jaką charakteryzują się bokserzy, a także respekt jaki budzą, faktycznie zadziwiają. Nie trzeba być zawodowcem, by zacząć trenować boks. To także świetny sposób na trening rekreacyjny. Jak zacząć trenować boks? Spróbuj treningu bokserskiego w domu.

Trening street workout w domu

Street workout to ostatnimi czasy bardzo popularny temat. Amatorów tego sportu przybywa z każdym dniem, a wielu z nich zastanawia się, czy jest możliwe, aby wykonywać ćwiczenia street workout w domu. Jaki sprzęt jest potrzebny do treningu ulicznego w warunkach domowych? Z jakich ćwiczeń złożyć swój plan treningowy?

Rozgrzewka przed bieganiem – jak dobrze rozgrzać ciało przed wysiłkiem?

Rozgrzewka przed treningiem, nie tylko biegowym, to element absolutnie niezbędny. Dzięki niej unikniesz kontuzji i bólów mięśniowych, a sam trening będzie o wiele bardziej wydajny. Wystarczy 15 minut rozgrzewki, aby przygotować mięśnie do wysiłku. W jaki sposób wykonać rozgrzewkę, by przestała być kojarzona z najnudniejszym elementem treningu? Czy rozgrzewka może sprawić przyjemność na treningu? Jak dobrze rozgrzać ciało przed wysiłkiem? Zapraszamy do artykułu.

Jazda na rolkach, czyli sposób na trening

Jazda na rolkach jest jednym z przyjemniejszych i skuteczniejszych, pod względem budowania figury i kondycji, aktywności fizycznych. Wyróżnia się dwa rodzaje jazdy na rolkach - fitness i street. Jakie zalety ma jazdy na rolkach? Jakie mięśnie pracują w czasie jazdy? I jak mają się rolki w porównaniu z innymi rodzajami treningu?

Trening HIIT, czyli sposób na trening interwałowy

Trening HIIT to doskonała alternatywa dla tradycyjnego treningu aerobowego. W ciągu kilku minut pozwala spalić tyle kalorii, ile traci się w czasie godziny aerobów. Czy ten nowoczesny trening interwałowy to prawdziwy hit? Dowiedz się więcej i uzyskaj odpowiedź na to pytanie: czy trening HIIT to dobry sposób na trening interwałowy?

Jak utrzymać kaloryfer na brzuchu?

Zespół mięśni brzucha, nazywany potocznie kaloryferem, stanowi jedną z najbardziej reprezentacyjnych części ciała. Dobrze zbudowany ABS robi wrażenie - zarówno u mężczyzny, jak i kobiety. Niski stopień otłuszczenia i wyrzeźbione kontury pokazują, że trenujący oprócz potu na siłowni, potrafi również zdrowo się odżywiać i przestrzegać zasad prawidłowej diety. Jednak samo wytrenowanie zadbanego brzucha nie sprawi, że do końca życia będziemy mogli cieszyć się jego walorami. Jak utrzymać kaloryfer na brzuchu? O to zestaw porad jak cieszyć się swoim ABS jak najdłużej.

Drop set, czyli sposób na mięśnie

Dzięki odpowiedniej wiedzy o różnych metodach treningowych łatwiej jest dobrać system, który sprawdzi się w konkretnym przypadku. Każda z nich ma swoje plusy oraz minusy. Warto tutaj zaznaczyć, że nie istnieje uniwersalny system idealny dla wszystkich. W tym artykule poznacie metodę treningową drop set. Jakie niesie korzyści oraz efekty? Jak ją stosować w treningu? Czy drop set to sposób na mięśnie?

Street workout – jak często trenować?

Co wpływa na to jak często możemy ćwiczyć? Czy poziom zaawansowania jest głównym czynnikiem, żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie? Czy są inne rzeczy, które powinniśmy brać pod uwagę przy planowaniu treningu street workout? Jeśli kiedykolwiek zadawałeś sobie któreś z tych pytań, to ten artykuł jest właśnie dla ciebie. Dowiedz się jak często trenować street workout niezależnie od stopnia zaawansowania.

Trening plyometryczny na siłowni

Trening plyometryczny został wymyślony przez radzieckich naukowców w latach sześćdziesiątych XX wieku. Mimo tego, w dalszym ciągu cieszy się popularnością, dzięki swojej legendarnej skuteczności. Głównym zadaniem treningu plyometrycznego jest zamiana siły w moc. Na czym dokładnie to polega? Jakie są zasady treningu plyometrycznego? Zapraszamy do artykułu.